Zarządzanie czasem (a raczej zarządzanie sobą w czasie) to jedna z najbardziej przydatnych umiejętności pomocnych przy zakładaniu i prowadzeniu własnej działalności, jakiejkolwiek. Wpływa również na wartość Twojego CV, gdy zaczyna ono krążyć po sekretariatach i gabinetach, pozwala też zaplanować obowiązki i przyjemności z myślą o rodzinie. Temat jest tak istotny, że postanowiliśmy zająć się nim podczas najbliższego bezpłatnego szkolenia Startup Conversation, które odbędzie się w czwartek 13 lipca w łomżyńskim Parku Przemysłowym. Czuj się zaproszony, polecamy.

Jak pokazują badania, my – Polacy jesteśmy jednymi z najmniej wydajnych pracowników na świecie, przy czym średni tygodniowy czas pracy w naszym kraju należy do najdłuższych w Europie. Wniosek? Mało efektywne niewolnictwo. Powodem takiego stanu rzeczy wcale nie musi być zmęczenie materiału lub niechęć. Nawet świeżo zatrudniony młody, chętny do pracy, ale źle zorganizowany człowiek nie przyniesie właściwego pożytku firmie, w wielu przypadkach zaszkodzi też zespołowi. Nie inaczej sytuacja przedstawia się w wielu domach. Bałagan, zepsuta od dwóch miesięcy kuchenka, przy tym wszystkim brak czasu dla rodziny. Bez właściwego podejścia do naszych codziennych służbowo prywatnych działań i obowiązków możemy wpaść w pewną pułapkę wyobraźni. Człowiek ma wówczas wrażenie, że jest strasznie zapracowany, podczas gdy w rzeczywistości rezultaty tych starań będą znikome.
Chcesz lepiej wykorzystywać swój czas? Śledź go.

Podczas najbliższych szkoleń podpowiemy Ci, jak właściwie dostrzegać i zmieniać swoje nawyki, aby nie stanowiły one problemy w Twoim skupieniu. Czasem wystarczy korekta pewnych zachowań i poprawa uwagi, aby czas działał na Twoją korzyść. Wiele utrwalonych przez lata przyzwyczajeń i skłonności czyni nas bardziej rozleniwionymi i zdekoncentrowanymi. Aby je wyeliminować, potrzeba spojrzenia na swój dzień. Czy wszystko, co wykonujesz od rana do wieczora, jest tak samo ważne i pilne? Nie. Umiejętne odseparowanie zadań zbędnych od koniecznych to jeden z pierwszych kroków na drodze do lepszego zarządzania czasem. Nasze życie składa się z obowiązków, przyjemności, zleceń, odpowiedzi na prośby innych ludzi.

Wielu tych zadań nie musimy wykonywać osobiście, o czym również będzie mowa podczas szkoleń. Wcale nie chodzi o zrzucanie własnych problemów na obce cudze barki, tylko mądre oddelegowywanie zadań, których wykonanie może rozwinąć drugą osobę, a Ciebie odciążyć. Na pewno wielokrotnie spotykasz na swojej drodze zmęczonych ludzi, którzy powtarzają, że w zakładzie musza pracować na pełnych obrotach, a po godzinach mają cały dom na swojej głowie. Czy według Ciebie wszystko jest tutaj w porządku?
Warto pamiętać, że wartością człowieka nie jest ilość, ale jakość wykonanej pracy. Zwróć więc uwagę, co czynisz w trakcie dnia i jaki stan rzeczy po sobie zostawiasz. Możesz notować, kartka i długopis w ręku to żaden wstyd, chodzi przecież o Twoje wyniki w pracy, zadowolenie i spełnienie.

Podczas szkoleń powiemy o dystraktorach, nazywanych potocznie przeszkadzaczami. Komórka, media społecznościowe, zbędne gadżety na biurku – wszystko zabiera cenne minuty, ale nie jest Twoim wrogiem. Wystarczy dobrze z tego skorzystać. Podpowiemy, w czym rzecz.. Nikt nie będzie lepiej zarządzał posiadanym czasem, jeśli najpierw nie pozna siebie samego. Wprowadzane metody, strategie i plany muszą odpowiadać Twoim predyspozycjom i silnej woli. Porywanie się z motyką na słońce może przynieść rezultaty odwrotne do zamierzonych i wywołać u Ciebie poczucia zniechęcenia, braku wiary. Spokojnie. Skupimy się na konkretnych bardzo konkretnych przestrzeniach. Na który mail odpisać w pierwszej kolejności? W jakiej kolejności ustawiać spotkania biznesowe, aby np. nie okazało się, że podczas najważniejszego z nich będziesz już wyczerpany i obecny myślami w domu.

Mamy Ci do przekazania tyle ciekawej i wartościowej wiedzy, że pozostaje mi powtórzyć jedynie termin naszych szkoleń. Czwartek 13 lipca, lomżyński Park Przemysłowy. Zaczynamy o 18:00, spotkanie jest bezpłatne.
… Przyjdziesz punktualnie? Jeśli tak, uczynisz pierwszy poważny krok na drodze do lepszego zarządzania czasem.
Zapraszamy.

Leave a comment